Tematyka kompleksowa  : Do widzenia , przedszkole!

 

25.06.2020. – czwartek

 

Temat dnia : Do widzenia , przedszkole !

 

1.Dzień dobry – czas na poranną  zabawę  „NAJPIERW SKŁON”

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

 

2. „Żegnaj przedszkole! Witaj szkoło!” – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk.

Supełek siedział w kącie i patrzył na przygotowania. W przedszkolu panowa­ło podniecenie. Na stołach rozkładano kolorowe obrusy, a na nich talerzyki z ciastkami i szklanki do soków. Wszyscy uwijali się jak w ukropie, bo jeszcze przed przyjściem rodziców miała się odbyć próba generalna pożegnalnego przedstawienia. To był ostatni dzień przedszkola.

– Może byś tak łaskawie pomógł? – skarcił go Pak.

– Jest mi smutno – westchnął Supełek, ignorując zupełnie uwagę Paka.

Pak machnął więc łapką i pobiegł pomagać przy wieszaniu dekoracji.

Supełek wytarł oczy, które co i rusz mu wilgotniały i pociągnął nosem.

Nagle uderzyła go w głowę papierowa kulka. Rozejrzał się niespokojnie. Od drzwi dawała mu znaki Blue. Dopiero teraz uświadomił sobie, że nie widział jej wśród innych dzieci. Blue zdecydowanym gestem przywołała Supełka. Niezauważony przez nikogo wyszedł więc z sali.

– Co jest? – zapytał.

– Pomyślałam, że tobie też nie podoba się całe to zamieszanie – odparła Blue, wskazując ręką trwające w sali przygotowania

Supełek wzruszył ramionami.

– Słuchaj, ja już postanowiłam – oświadczyła Blue. – Nie idę do żadnej szkoły.

– Jak to?

– Mam plan. Pamiętasz, jak Pani mówiła, że jesteśmy już mądrzy i wiemy, jak się zachowywać w różnych sytuacjach, dlatego możemy iść do szkoły?

– Pamiętam – powiedział Supełek.

– To posłuchaj!

I Blue przedstawiła Supełkowi swój plan, który polegał na tym, żeby zacho­wywać się dziś tak, aby Pani pomyślała, że nie wolno ani Blue, ani Supełka puścić do szkoły.

– Ale co mamy robić? – dopytywał Supełek.

– Psocić, ile wlezie! – odparła pewnym głosem Blue. – Idziemy!

I ruszyła do sali, trzaskając drzwiami tak, że zatrzęsły się szyby w oknach. Dzieci zwróciły się w stronę źródła tego przerażającego dźwięku, ale nic nie powiedziały.

– Co się tak gapicie? – warknęła Blue.

I przechodząc obok osłupiałego Stasia, przebiła balonik, który ten właśnie miał powiesić na lampie.

Supełek ruszył za nią najpierw bardzo nieśmiało, ale po chwili wyobraził sobie szkołę, miejsce, w którym bardzo nie chciał być, więc przechodząc obok stołu, zgarnął z talerzyków ułożone pięknie ciastka i wszystkie wpakował sobie do buzi.

– Ej, zawołała Marysia. – Co robisz?

Supełek próbował jej powiedzieć, że je, ale buzię miał pełną pierniczków i herbatników z czekoladą, więc zdołał wydobyć z siebie tylko mruknięcie i wy­pluć sporo okruchów.

Tymczasem Blue wylała na obrus sok i właśnie gotowała się do walki z Jackiem, który próbował uratować przed nią resztę szklanek.

– Proszę Pani!!! – zawołała Marysia tak rozpaczliwie, że Pani, która uzgad­niała coś w kuchni, wpadła do sali przerażona.

– Co się dzieje? – zapytała, widząc rozlany sok na stole, pokruszone ciastka na podłodze i Blue gotową do walki z Jackiem.

– Sama pani widzi, że Blue i ja nie możemy iść do szkoły, bo moglibyśmy się tam nieodpowiednio zachowywać – wyjaśnił Supełek. I na dowód swoich słów przebił kolejny balonik.

– Róbcie wszystko dalej – powiedziała Pani do dzieci. – A Blue i Supełek idą ze mną.

Blue ruszyła z ochotą, pewna, że miarka się przebrała i że będzie mogła zostać w przedszkolu na długie lata.

Pani posadziła Blue i Supełka na krzesłach i zaczęła szukać czegoś w szafce. Po chwili położyła przed przedszkolakami dwa rysunki.

– Pamiętacie to? – zapytała.

– Robiliśmy rysunki, kim będę, kiedy dorosnę – odpowiedział Supełek.

– Właśnie. Kogo przedstawia twój rysunek, Supełku? Kim jesteś na tym rysunku?

– Lecę w kosmos na zbudowanym przez siebie statku i odkrywam nowe planety.

– A ty, Blue? – Pani zwróciła się do dziewczynki.

– Ja buduję tutaj wieżowce, które sięgają aż do nieba.

Jeśli zostaniecie w przedszkolu, będziecie powtarzać wszystko, czego się nauczyliście do tej pory. A jeśli pójdziecie do szkoły, nauczycie się nowych rze­czy. I dzięki tym rzeczom ty, Supełku, polecisz w kosmos, a ty, Blue, zbudujesz wieżowiec aż do nieba – powiedziała Pani. – Musicie wybrać.

– Zależy ci na tym kosmosie? – zapytała Blue Supełka.

– Raczej tak. Chciałbym tam być. A ty i wieżowiec?

– Chciałabym go zbudować – westchnęła Blue.

Supełek i Blue powędrowali więc z powrotem do sali.

– Trzeba będzie odkurzyć – westchnął Supełek.

– I postawić talerzyki na tych plamach z soku – dodała Blue.

– Ale może nie jest tak źle chodzić do szkoły – zastanowił się Supełek.

– Może nie – odparła Blue.

I poszli pomóc w przygotowaniu pożegnania przedszkola, bo przecież czeka­ły już na nich wieżowce i statki kosmiczne.

 

3.Rozmowa na temat treści opowiadania:

-Jakie ważne wydarzenie miało się odbyć w przedszkolu?

-Jak dzieci przygotowywały się do uroczystości?

-Jak zachowywali się Blue i Supełek?

-Jak myślicie, dlaczego Blue i Supełek tak się zachowali?

-Co waż­nego powiedziała im pani?

 

4.  Utrwalenie piosenki  „Do widzenia przedszkole”

https://youtu.be/L8g7oeL3QKY

 

5. Praca w kartach pracy :

5 latki –Kp s. 32 –Spróbuj odczytać zdania W pustych miejscach umieść właściwe nalepki , W każdym pudełku dorysuj tyle kółek , żeby wszędzie było ich po 6. Letnia kolorowanka z wyprawki . Księga Tropicieli s 86. – ostatnie zadanie .

6 latki –Pil  .s 80 Pokoloruj  obrazek . Dokąd Supełek i Blue pójdą po wakacjach ? Kochani sprawdzamy jeszcze naszą wyprawkę , czy tam mamy obrazek wakacyjny do kolorowania .

Kochani mam nadzieję , że wszystkie zadania w naszych książeczkach zrobione , uzupełnione.

Miłego dnia .

 

 

Wszystkim przedszkolakom i ich bliskim

życzę z okazji nadchodzących wakacji

słonecznego i bezpiecznego wypoczynku,

pełnego niezapomnianych wrażeń,

bajkowych przygód,

dużo zabawy i dobrego humoru.

Niech ten letni czas sprzyja poznawaniu nowych miejsc                                                                                                                       i zawieraniu ciekawych przyjaźni,

a we wrześniu

radosnego spotkania w szkole , w przedszkolu .

 

pani Jagoda

 

 

 

 


Tematyka kompleksowa  : Do widzenia , przedszkole!

 

24.06.2020. – środa

 

Temat dnia : Bezpieczeństwo .

 

1.Dzień dobry – czas na poranną  zabawę  Marcha Radetzky

 

https://youtu.be/rU5YX1J0XMQ

 

2. Wysłuchanie wierszy „Bezpieczne opalanie” Barbary Szelagowskiej i „Wakacyjne rady” Wiery Bodalskiej.

 

„Bezpieczne opalanie” Barbara Szelagowska

 

Choć na plaży piasek parzy,

My się słońca nie boimy.

Bo nas chroni krem z filtrami,

Smarujemy się nim sami!

Bo mam czapkę taką z daszkiem,

A siostrzyczka ma kapelusz.

Na wakacjach – to wam powiem

Trzeba także dbać o zdrowie!

 

„Wakacyjne rady” Wiera Bodalska

 

Głowa nie jest od parady

I służyć ci musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj,

Kiedy słońce pali.

 

Płynie w rzece woda,

Chłodna, bystra, czysta.

Tylko przy dorosłych

Z kąpieli korzystaj.

 

Jagody nieznane,

Gdy zobaczysz w borze,

Nie zrywaj! Nie zjadaj,

Bo zatruć się możesz.

 

Urządzamy grzybobranie.

Jaka rada stąd wynika?

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,

Nie wkładaj do koszyka.

 

Biegać boso – przyjemnie,

 Ale ważna rada:

Idąc na wycieczkę

Dobre buty wkładaj

 

 

3. Rozmowa N. z dziećmi na temat treści wierszy:

O czym należy pamiętać, wyjeż­dżając na wakacje?;

Jakie rady usłyszeliście w obu wierszach?;

Co to znaczy, że należy zawsze myśleć?

 

4. Osłuchanie z piosenką „Do widzenia przedszkole”

https://youtu.be/L8g7oeL3QKY

 

 

5. „Do widzenia, przedszkole” – nauka słów  piosenki:

 

„Do widzenia, przedszkole”   sł. Zofia Holska-Albekier     muz. Krystyna Kwiatkowska

 

Gdy szedł wrzesień

przez zielony las

w deszczu z parasolem,

wszystkie dzieci

wtedy pierwszy raz

witały przedszkole.

Ref.: Podajemy ręce

do zabawy w kole,

przy naszej piosence witamy przedszkole

oraz naszą panią, lalki, piłki, misie,

witamy już dzisiaj,

witamy!

 

Przyszła zima,

zagrał mroźny wiatr,

gwiżdże już na polach.

Sypnął śniegiem, pozostawił ślad

w drodze do przedszkola.

Ref.: Podajemy ręce

do zabawy w kole,

przy naszej piosence wesoło w przedszkolu.

Jest i nasza pani, lalki, piłki, misie,

zabawa to dzisiaj,

zabawa!

 

Już jaskółka, czarno-biały ptak

gniazdo ma w stodole.

Wkoło zieleń, to już wiosny znak,

czas żegnać przedszkole.

 

Ref.: Podajemy ręce

do zabawy w kole,

przy naszej piosence żegnamy przedszkole

oraz naszą panią, lalki, piłki, misie,

żegnamy już dzisiaj,

żegnamy!

 

6. Praca w kartach pracy :

5 latki –Kp s. 31- nalep brakujące elementy obrazka , opowiedz co przedstawiają rysunki . Odczytywanie znaków zakazu. Kolorowanie rysunków przedstawiających to , co jest miękkie.

6 latki -Praca w KP4.32 – opowiadanie obrazków sytuacyjnych , odczytywanie wakacyjnych porad .

Sprawdź , dokąd pojadą na wakacje Supełek , Pak , i Blue .

Czytanka – s. 82 – powiedz , co widzisz na ilustracji ? Zaznacz kropką miejsce , w którym mieszkasz . W których miastach znajdują się pomniki , których zdjęcia zamieszczono pod mapą ?

 

 

Miłego dnia .

 


Tematyka kompleksowa  : Do widzenia , przedszkole!

 

23.06.2020. – wtorek

 

Temat dnia : Co zabierzemy na wakacje?

 

1.Dzień dobry – czas na poranną  zabawę  Contradanza Beethoven

https://youtu.be/Hooeo1DXX3A

 

2. „Na wakacje ruszać czas” – słuchanie wiersza Barbary Szelągowskiej.

Na wakacje ruszać czas

Barbary Szelągowskiej

 

Za dni kilka – o tej porze

będę witać polskie morze.

Bo najbardziej mi się marzy,

żeby bawić się na plaży.

 

A ja chciałbym dotknąć chmury

i dlatego jadę w góry.

Razem z mamą, razem z tatą

w górach lubię spędzać lato.

 

Ja na morze nie mam czasu,

wolę jechać het – do lasu.

I tam z dziadkiem zbierać grzyby

albo w rzece łowić ryby.

 

Dla mnie to najlepsza pora,

żeby wskoczyć do jeziora.

Nie chcę w upał chodzić w góry,                                                                                                                                                                                    wolę jechać na Mazury.

 

Morze, góry, las i rzeka,

wszystko to już na nas czeka.

Bo zaczęło się już lato,

Jedźmy mamo, jedźmy tato.

 

3. Rozmowa  z dziećmi na temat treści wiersza:

- Gdzie dzieci z wiersza pojechały na wakacje?;

-Co one planowały tam robić?;

-A gdzie wy wybieracie się na wakacje?

 

4.„Co kojarzy się z wakacjami?” – rozwiązywanie zagadek.

 

Jakie to na drzewie

dojrzewają przysmaki,

które lubią jeść dzieci,

dorośli i szpaki. /czereśnie/

 

By je zerwać z drzewa

najlepiej wstać wcześnie,

bo nie tylko dzieci

lubią jeść ... /czereśnie/

 

Babcia pestki z nich wydłubie

i sok słodki z nich wyciśnie,

albo kompot ugotuje,

lub do ciasta doda... /wiśnie/

 

Gdy tylko lato się zaczyna

na krzaku dojrzewa. /malina/

 

Mnóstwo w niej witamin

i kształt ma kuleczki.

Najsmaczniejszy i najzdrowszy

sok z czarnej... /porzeczki/

 

Duża i dmuchana;

Bardzo kolorowa.

Hop! Do góry lubi latać.

To piłka… /plażowa/

 

Zamek z piasku z nią zbudujesz,

chociaż cała plastikowa.

Po zabawie – obok grabek

w wiaderku się chowa. /łopatka/

 

W wodzie zawsze je zakładam,

przez ręce, głowę.

Już się teraz nie utopię.

Bo mam koło …. /ratunkowe/

Gdy słońce mocno świeci,

to wtedy nam się marzy,

by koc szybko rozłożyć

na piaszczystej…. /plaży/

 

Wody wcale się nie boi;

Lubi pływać po jeziorze.

Ale są potrzebne wiosła,

By nas fala lepiej niosła. /łódka/

 

5. Praca w kartach pracy :

5 latki- Kp s 29- opowiedz co się dzieje na obrazku , dokończ kolorowanie , zwróć uwagę na rytmy .Uzupełnij znaki na planszy do gry w kółko i krzyżyk zgodnie ze wzorem .s.30- ile przedmiotów jest na każdej półce ? Policz je , narysuj właściwą liczbę kresek w ramkach , przy przedmiotach , które kupił Pak .Rysowanie znaków zgodnie ze wzorem .

6 latki –Pil – ćw grafomotoryczne – s 78 –pokoloruj te przedmioty , które warto zabrać ze sobą na wakacje,  podpisywanie przedmiotów    s.79 – pokoloruj piłkę zgodnie z kodem .

 

 

Miłego dnia .

 


 

Tematyka kompleksowa  : Do widzenia , przedszkole!

 

22.06.2020. – poniedziałek

 

Temat dnia : Tato

 

1.Dzień dobry – czas na poranną  zabawę  - zabawa muzyczna  z obuwiem , pamiętacie ?

 

https://youtu.be/SDPUxHRFJts

 

Kochani jutro bardzo ważny dzień . Czy wiecie co to za dzień ?

Tak jutro 23 czerwca obchodzimy Dzień Taty .

 

2.  Słuchanie wiersza Marcina Brykczyńskiego  - "Tata"

https://youtu.be/zduOEDtkghA

 

Swobodne wypowiedzi dzieci na temat „ Jak lubię spędzać dzień z tatą .

 

3.Osłuchanie z piosenką „Z Tatą Lubię Spędzać Czas” – nauka słów piosenki na pamięć .

https://youtu.be/0ZHrmK7djDE

 

„Z Tatą Lubię spędzać czas”

 

Z tatą lubię spędzać czas

Jeździć rowerem i w piłkę grać.

Zimą weźmie mnie na narty,

Latem na głośne gokarty.

 

 

 Ref: Z tatą lubię w głos się śmiać,

Z tatą lubię spędzać czas.

 

Tato , tato kocham Cię za to

Że jesteś moim przyjacielem.

Wszystko nas łączy , nic nas nie dzieli./ x2

 

Z tatą lubię spędzać czas

Biegać , skakać pływać .

W dni deszczowe gry komputerowe

W dni słoneczne na wycieczkę .

 

Ref : Z tatą lubię w głos się śmiać,

Z tatą lubię spędzać czas. 

 

Tato , tato kocham Cię za to

Że jesteś moim przyjacielem.

Wszystko nas łączy , nic nas nie dzieli./ x2

 

4. Przygotowanie prezentu dla  kochanego Taty .

 

Kartki / Laurki na Dzień Taty DIY

https://youtu.be/G13y-svi8eA

 

 

A może macie własny pomysł na prezent dla Tatusia?

 

Do dzieła . Miłego dnia .

 

 

 



Tematyka kompleksowa  : Kolory lata.

 

19.06.2020. – piątek

 

Temat dnia :  Tęczowy świat .

 

 

1.Dzień dobry – czas na poranną  zabawę .

Miś i Margolcia „Kolorowe lato”- utrwalenie piosenki

 

https://youtu.be/qbwl_vrUKOk

 

2.  Słuchanie wiersza Agnieszki Karcz „Kraina tęczy”

 

Kraina tęczy

Agnieszka Karcz

Gdy na niebie słońce świeci,

Ziemia moknie w ciepłym deszczu.

To pojawia się nad światem

Droga do krainy tęczy.

Wielki pas wstęg kolorowych,

Które w kształcie są półkola.

Jeden koniec się wyłania,

drugi kończy tuż na ziemią.

Barwy widoczne tej drogi są,

Każda ze wstęg ma barwę swą.

Aż w siedmiu kolorach mienią się,

I swoim pięknem dzielą się.

Kolor czerwony to znak gorąca.

Kolor pomarańczowy to cytrusów barwa.

Kolor żółty to słońca promień.

Kolor niebieski to symbol nieba.

Kolor granatowy to głębia morza.

Kolor fioletowy to lawendy zapach.

Spójrz na niebo i policz sama.

 

 

3. Rozmowa na temat wiersza :

- Kiedy powstaje tęcza?;

-  Jakie kolory w niej występują?;

- W jakiej porze roku tęczę na niebie możemy zaobserwować najczęściej?;

- Z czym kojarzą się wam kolory występujące w tęczy?

 

4. „Układanie tęczy” – zabawa dydaktyczna.                                                                                                                                     Otwieramy karty pracy , gdzie  znajduje się  ilustracja tęczy. Przygotowujemy dla  dziecka  7 pasków papieru w kolorach tęczy (fioletowy , ciemnoniebieski, niebieskie, zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony ). Zadaniem dzieci jest dobrze przyjrzeć się obrazkowi z tęczą i ułożyć swoje paski w dokładnie takiej samej kolejności.

Wspólne sprawdzamy poprawność wykonanego zadania i utrwalamy nazwy poszczególnych kolorów.

 

5. Praca w karach pracy :

5 latki –KP , s 28 – kolorowanie tęczy , odszukiwanie różnic na obrazkach .

6 latki  - KP4.31 – dopasowywanie obrazka do koloru tęczy; rozwijanie logicz­nego myślenia.

PIL- ćw grafomotoryczne s. 76 –narysuj po śladzie . Napisz wyrazy po śladzie. S.77- policz ile jest klocków i wpisz w okienka właściwe liczby .

 

6. Oglądanie filmu „  Jak powstaje tęcza?”

https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

 

Tęcza w szklance- eksperyment

https://youtu.be/kR3oJ88rLPU

 

 

7. Zbliżamy się już do końca naszych zajęć. Na koniec odrobina relaksu przy pracy plastycznej.

 

 Tęcza –wykonanie pracy przestrzennej. Poniżej znajduje się krótki filmik, z którego dowiecie się jak ją wykonać.

https://www.youtube.com/watch?v=fOVx0T-f-zM 

Aby umilić Wam czas podczas wykonywania pracy możecie włączyć sobie piosenkę ,,Rainbow song’’

 

https://www.youtube.com/watch?v=uTDJiPdz3L0

 

Pozdrawiam   Was serdecznie !

 

 

 


Tematyka kompleksowa  : Kolory lata.

 

18.06.2020. – czwartek

 

Temat dnia :  Różowy bądź czerwony .

 

 

1.Dzień dobry – czas na poranną  zabawę „ KTO JAK SKACZE”

https://youtu.be/LNouuY9zrKQ

 

2. Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od zagadki.

 

Tego koloru szukajcie w makach ,

lub w muchomorze,

co rośnie w krzakach.  (CZERWONY)

 

Czy wiecie jaki kolor powstanie jeśli do czerwonego dodamy kolor biały?

-Tak, to RÓŻOWY

 

3. Kochani od poniedziałku rozmawiamy o kolorach teraz sprawdzimy czy zapamiętaliście jakie kolory uzyskamy po zmieszaniu dwóch następujących:

 

Link do karty pracy: https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/dzien-kredki/mieszanie-kolorow

 

4.„Owocowo-warzywne zagadki” – rozwiązywanie zagadek.

 

Na małych krzaczkach

w promieniach słonka dojrzewają.

Są słodkie i pyszne

i czerwony kolor mają. /truskawki/

 

Jest warzywem bardzo znanym,

Do kanapek dodawanym.

Czerwień jego jest kolorem,

A nazwany… /pomidorem/

 

Czerwone, pachnące, słonkiem malowane,

Przyniosę ich z lasu w lecie pełny dzbanek. /maliny/

 

5. Zadania w kartach pracy :

Kochani powoli kończymy nasze książeczki , bardzo proszę o sprawdzenie czy nie zostały pominięte zadania w książeczkach , jeśli tak to w wolnej chwili uzupełniamy , Tak aby z końcem roku szkolnego wszystkie zadania w naszych KP były pięknie wykonane.

5 latki – KP s. 27 – wycinanie obrazka wzdłuż przerywanych linii , układanie go zgodnie ze wzorem .

6 latki – KP s .30 – ćwiczenia w czytaniu – dopasowywanie wyrazu do obrazka .

Pil (Piszę i liczę ćw grafomotoryczne ) s. 73 rozwiąż zadania , s74 – Połącz kropki , Napisz wyrazy po śladzie . s.75 –uzupełnij działania i oblicz.

 

6 . Zajęcia kulinarne .

Kolor czerwony , różowy  z pewnością kojarzą się Wam z pysznymi , słodkimi owocami , zapraszam do zajęć kulinarnych , może wspólnie z rodzicami przygotujecie zdrowy deser owocowy : sałatkę owocową , owocowy koktajl .

Podczas pracy pamiętajcie o zasadach higieny i bezpieczeństwa podczas pracy .

Bardzo ciekawa jestem co pysznego na deser przygotujecie ?

Czekam na zdjęcia .

 

Miłego dnia .

 

 

 


Tematyka kompleksowa  : Kolory lata.

 

17.06.2020. – środa

 

Temat dnia :  Niebieski.

 

 

1.Dzień dobry – czas na poranną  zabawę  TANIEC ZYGZAK

https://youtu.be/xm93WFJ7bNs

 

2. Szukamy koloru niebieskiego” – rozmowa z dziećmi.  R zadaje dzieciom pytanie:

Co kojarzy się wam z kolorem niebieskim?.

Następnie dzieci oglądają swoje ubrania i inne przedmioty

w domu , które są w kolorze niebieskim. Porównują ich odcienie, posługując się

pojęciami: jasnoniebieski, ciemnoniebieski, błękitny, granatowy, turkusowy.

 

3. „Letnie niebo” –  poznanie ciekawostek na temat chmur.

 

Chmury (rodzaje zachmurzenia)

https://youtu.be/d1kgkC76vg4

Co wróżą chmury?

https://youtu.be/HiOVvBqjRrc

 

 

4.  „Jaki kolor ma morze?” - zabawa słownikowa . Od czego zależy kolor morza w danym dniu ?

6 latki – ćwiczenia w czytaniu s. 79 – „Nad Bałtykiem”.

 

5. Puchatki jeśli rozmawiamy już o wodzie, to zapraszamy na prosty eksperyment. Dzięki niemu dowiecie się co pływa a co tonie .

  ,,Eksperymenty dla dzieci. CO PŁYWA, A CO TONIE?

Przedszkolne Laboratorium’’

https://www.youtube.com/watch?v=WaYaTVx4Ewg4.

 

6. Na koniec dzisiejszego dnia zachęcamy do prac plastycznych :

 

*    Jak narysować zwierzęta morskie

https://youtu.be/F2O48hBHiYw

 

Składanki - Łódka Origami / Origami Boat

 

https://youtu.be/crL4mL_HnK8

 

 

Miłego dnia .


Tematyka kompleksowa  : Kolory lata.

 

16.06.2020. – wtorek

 

Temat dnia :  Zielony

 

 

1. Dzień dobry – czas na poranną  zabawę    – Śpiewające Brzdące - A ram sam sam

 

https://youtu.be/EKp3EdoHdKI

 

2.  „Jak powstaje zielony kolor?” – zabawa badawcza. Przygotowujemy  farby w kolo­rach podstawowych – jak w pierwszym dniu tygodnia. Dzieci na kartonach mie­szają kolory – mają samodzielnie odgadnąć, jak powstaje kolor zielony.

 

 

3. Zielone – słuchanie wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej

 

 

Małgorzata Strzałkowska

Grasz w zielone?

Gram!

Masz zielone?

Mam!

Mam pączki,

listki,

gałązki,

zarośla,

łąki i drzewa,

ogrody,

w których wśród liści

zielony agrest

dojrzewa –

świat cały

po horyzont

zielenią

wokół się mieni,

więc mogę grać

w zielone

aż do jesieni !

 

 

 

4. Rozmowa  z dziećmi na temat treści wiersza:

W jaką grę gra bohater wiersza?;

Jaki kolor występuje w wierszu?;

Co jest zielone?;

Dlaczego to jest gra, w która można grać tylko do jesieni?

 

5. „Co jest zielone?” – zabawa słownikowa. Dzieci wymyślają na podstawie wła­snych doświadczeń nazwy rzeczy, które są zielone. R.  zwraca uwagę na różne odcienie zieleni.

 

6. Nauka piosenki „Piosenka na kolorowe lato”

 

Miś i Margolcia Kolorowe lato

 

https://youtu.be/qbwl_vrUKOk

 

„Piosenka na kolorowe lato”   sł. Agnieszka Galica,  muz. Tadeusz Pabisiak

 

Przyszło do nas lato,

kolorowe lato.

Hej maluchy, hej dzieciaki,

co wy na to?

Będziemy po łące

biegać na bosaka,

razem z żabą zieloną

przez kałuże skakać.

 

Ref. Hej maluchy, hej dzieciaki,

co wy na to,

że będziemy się bawili całe lato?

 

Przyszło do nas lato,

pełne słońca blasku.

Wybuduję gdzieś nad rzeką

zamek z piasku.

Będziemy motyle

gonili po łąkach.

Policzymy, ile kropek ma biedronka.

 

Ref. Hej maluchy…

 

 

Aktywne słuchanie piosenki. Podczas słuchania piosenki poruszają rękami, głową, tułowiem  w dowolny sposób.

 

Rozmowa na temat piosenki :

 O czym jest mowa w piosence?;

 O jakiej porze roku mówi piosenka?;

Jakie zwierzęta są wymienione w piosence?;

 Co, według słów piosenki, dzieci będą robiły latem?.

 

7. Na koniec naszych zajęć zapraszam Was do twórczej działalności w kolorze zielonym :

 

https://youtu.be/hOrUN3UzyeE

 

https://youtu.be/URl28aLRXkg

 

https://youtu.be/Qfto958glHI

 

 

https://youtu.be/R9B5g16PFLU

 

 

 

Jak zawsze wybór pracy zależy od Was , a może macie własny pomysł na zieloną pracę

Zapraszam

 

Miłej zabawy

 

 

 

 

 

 


 

Tematyka kompleksowa  : Kolory lata.

 

15.06.2020. – poniedziałek

 

Temat dnia :  Żółty

 

  1. Dzień dobry – czas na poranną  zabawę  - zabawa muzyczna  z obuwiem , pamiętacie ?

 

https://youtu.be/SDPUxHRFJts

 

 

2.„O Białej Krainie i czarnoksiężniku Koloruchu” – słuchanie bajki A. Czylok.

O Białej Krainie i czarnoksiężniku Koloruchu

A. Czylok

Dawno temu, za górami, za lasami była kraina, którą nazywano „Białą Kra­iną”, nie ze względu na porę roku, gdyż śnieg nie padał tam wcale, tylko dlatego, iż wszystko tam było białe. Biała była trawa, białe niebo i słońce, drzewa w kolo­rze bieli i kwiaty, a domy miały białe ściany i dachy, a zamek króla białe mury i wrota.

Ludzie w tej krainie byli bardzo smutni, nie chciało im się pracować, uprawiać ziemi, sadzić kwiatów, nie zbierali też białych owoców z białych drzew. Całymi dniami siedzieli w domach, tak, jak król płacząc i oczekując, że kiedyś będzie inaczej.

Pewnego dnia król tej krainy wyczytał w wielkiej, mądrej książce, iż daleko mieszka wspaniały kucharz – czarnoksiężnik Koloruch, który może coś poradzić na troski króla i poddanych. Słynie on ze wspaniałych wypieków. Kucharz ów mieszka w „Kolorowej Krainie”, w której wszystko mieni się różnymi barwami. Wypieki kucharza Kolorucha wyróżniają się smakiem oraz ozdobione są lukrem w kolorach: czerwonym, żółtym, niebieskim, a nawet pomarańczowym, fioleto­wym, zielonym czy brązowym. Ludzie w tej krainie są bardzo weseli oraz uwiel­biają kolorowe wypieki kucharza Kolorucha.

Wybrał się więc król na swoim ru­maku w daleką, niebezpieczną podróż, aby odszukać Kolorucha. Zabrało mu to wiele czasu i bogactw, ale król wrócił do swego królestwa z podarunkiem od czarnoksiężnika .Były to trzy barwy , które miały przywrócić kolory w krainie : barwa żółta , niebieska  i czerwona Jednak król nie był do końca zadowolony z podarunku , ponieważ Koloruch był osobą bardzo tajemniczą i nie wyjawił

  królowi, co ma zrobić, aby otrzymać pełną gamę kolorów. Powiedział tylko, iż trzy podarowane barwy mają w sobie czarodziejską moc, a umiejętnie wyko­rzystane uszczęśliwią ludzi. Jednak klucz do zagadki pozostał tajemnicą, a król musiał nauczyć się cierpliwości.

Wróciwszy do królestwa, król rozlał trzy kolory po całej krainie: żółć poma­lowała słońce, gruszki na drzewie, łany rzepaku na polach, słomiane dachy domów; czerwień – pomalowała cegły, jabłka, wiśnie; kolor niebieski wymalował niebo, szyby w oknach i rzeki. Wszystko wyglądało teraz pięknie i kolorowo, jednak wciąż pozostawało dużo bieli, a poddani wkrótce zaczęli znów narzekać i prosić króla, by uczynił ich świat w pełni kolorowym. Król czuł się bezsilny, wpadał raz w rozpacz, raz w złość, aż pewnego dnia zdenerwowany niechcący upuścił pojemnik z niebieską farbą i część koloru wpadła do pojemnika z farbą żółtą. Król ze zdziwieniem zobaczył, że farby mieszając się, stworzyły nowy kolor – zielony. Postanowił więc eksperymentować dalej. Niebieski dołożył do czerwie­ni i otrzymał fiolet. Żółć pomieszał z czerwienią i otrzymał kolor pomarańczo­wy. A gdy zmieszał wszystkie barwy, otrzymał brązowy.

Król zrozumiał, że zagadka czarnoksiężnika tkwiła w umiejętnym pomiesza­niu barw, które otrzymał na początku i że w zupełności wystarczyły one, aby Kraina Bieli stała się kolorową krainą. Odtąd wszyscy żyli szczęśliwie i nigdy więcej nie byli smutni.

 

 

3.Rozmowa  z dziećmi na temat treści opowiadania :

- Jak dawno temu wyglądała Biała kraina ?

-Jacy byli ludzie w tej krainie ?

-Co postanowił zrobić król?

-Jakie kolory dostał król od czarnoksiężnika ?

- Czy tek kolory wystarczyły , by pomalować całą krainę ?

-Czy czarnoksiężnik podpowiedział królowi , jak wykorzystać kolory ?

- W jaki sposób król rozwiązał zagadkę i czego się dowiedział ?

 

 

 

4. „Podstawowe kolory i ich pochodne” – zabawa dydaktyczna – zwrócenie uwa­gi na występujące w bajce trzy kolory (podstawowe), które w prezencie dostał król: czerwony, niebieski, żółty.

R. przygotowuje kartkę , karton , pędzle .

 Do pojemników wlewamy  farby: czerwoną, żółtą i niebieską. Dzieci eksperymentują z kolorami przez nakładanie wybranych kolorów na siebie, w celu uzyskania nowej barwy.

 

BARWY PODSTAWOWE: żółty, czerwony, niebieski

 

BARWY POCHODNE: pomarańczowy (żółty+ czerwony); zielony (żółty + niebieski); fioletowy (niebieski + czerwony)

 

5.„O jakim kolorze będziemy dzisiaj mówić?” – rozwiązywanie  zagadek wprowa­dzających w temat dnia.

W lato pięknie cię opali,

W zimę trzyma się w oddali,

Mieszka w niebie, jest gorące.

      Każde dziecko lubi. /słońce/

 

Wyrósł na drodze

Na jednej nodze.

Wygląda jak słońce,

Ma ziarnek tysiące. /słonecznik/

 

Ni widać ich w ciągu dnia,

Chociaż są nad nami.

Można je zobaczyć tylko wieczorami. /gwiazdy/

 

Barwy żółtej ona cała,

Do herbaty doskonała.

Jest w niej dużo witaminy.

Kwaśny w smaku sok z …. /cytryny/

 

Roślina to taka, co kolby posiada.

Można prażyć jej nasiona, a potem je zjadać.

Ja jem często w kinie popcorn, przyznać się nie wstydzę.

W domu także można zrobić pyszną… /kukurydzę/

 

Na koniec  zadajemy  dziecku  pytanie: Co wspólnego mają te wszystkie rzeczy? (kolor żółty)

 

6.„Co jeszcze kojarzy   się wam z kolorem żółtym?” – zabawa słownikowa. Dzieci odpowiadają na pytanie postawione przez R.

 

7."Żółte jak słońce”  zabaw badawcza – możemy poszukać w domu w naszych książeczkach , czy mamy wiadomości na temat słońca , obrazki , ilustracje pokazujące słońce w różnych fazach ( świta , południe , zmierzch ) oglądamy obrazki lub filmy  zadajemy dziecku pytania :

 

- Czy słońce rzeczywiście jest żółte ?

- Jaki kolor ma słońce . gdy pojawia się na horyzoncie?

-Jaki kolor ma słońce gdy chowa się za horyzont ?

- Jaką funkcję pełni słońce na ziemi?

 

WSCHÓD SŁOŃCA nad Oceanem Spokojnym

https://youtu.be/5S1T8JHrVpc

 

Piękne zachody Słońca

https://youtu.be/XAWtUxEFEA4

 

8.Zdania w kartach pracy :

 

5 latki – KP nr 4 s. 25- uzupełnianie brakujących elementów zgodnie z podanym rytmem . Wybieranie drogi do gniazda tak , by zebrał jak najwięcej gałązek . Przeliczanie gałązek .

 

6 latki –KP nr 4 s. 29- klasyfikowanie według 3 cech , rozwijanie percepcji wzrokowej i sprawności manualnej .Pokoloruj kratki na dolnym obrazku według wzoru na górnej ilustracji .

Praca w CZ 78 – „Na wakacje w góry”- ćwiczenia w czytaniu .

 

 

Miłego dnia .

 

 

 

 




Tematyka kompleksowa :   Wakacje tuż , tuż …

 

10.06.2020. – środa

 

Temat dnia :  Nad  morzem .

 

1.Dzień dobry – czas na poranną  zabawę  - Śpiewające Brzdące - Hyc, Tup, Klap –

https://youtu.be/WeRYx4rZRSc

 

2.Jakie jest morze?” – słuchanie wiersza D. Wawiłow czytanego przez R

 

 

Morze

Danuta Wawiłow

 

 

Siedziały dzieciaki

na dworze

i kłóciły się,

jakie jest morze.

Kuba powiedział,

że słone,

a Jędrek, że nie,

bo zielone.

A Baśka,

że są w nim meduzy i okręt,

o, taki duży,

i jeszcze raki w skorupie.

A Bartek,

że dziewczyny są głupie.

I jeszcze Filip powiedział,

że jak się położyć nad morzem

i machać rękami,

i machać nogami,

to na piasku się zrobi

orzeł.

Poproszę tatę –

może

pojedzie ze mną

nad morze.

 

3.Rozmowa na temat wiersza. R  zadaje pytania:

 

- Jakie jest morze według dzieci  z wiersza ?

- Jakie jest morze według was?

- Co najchętniej robiłybyście , gdybyście teraz znalazły się nad morzem ?

- jak myślicie , co można robić nad morzem ?

- Co robią dzieci ?

-Co robią dorośli ?

- Wyobraźcie sobie , że siedzicie na plaży i patrzycie na morze . Co widzicie?

- O czym należy pamiętać , gdy jesteśmy z rodzicami na plaży ?

- Dlaczego morze jest niebezpieczne ?

- Kto dba o nasze bezpieczeństwo nad morzem ?

 

4.Rozwiązywanie zagadek słownych czytanych przez rodzica :

 

 

W cieniu jego się schowasz,

kiedy jesteś na plaży,

a słońce z wysoka

bardzo mocno praży. /parasol plażowy/

 

 

Ochroni cię przed wiatrem,

 kiedy jesteś na plaży.

Poczujesz wtedy jak mocno

 letnie słońce praży. /parawan/

 

Człowiek za burtą!

O tam! Widać ręce, głowę!

 Rzucić trzeba prędko

, koło… . /koło ratunkowe/

 

Nie leży na plaży,

wypatruje oczy.

Gdy potrzebna pomoc,

 szybko w wodę skoczy. /ratownik/

 

Jakie białe ptaki

lubią morskie szlaki? /mewy/

 

Stoi nad morzem.

 Nigdy nad rzeką. Jej światło widać

bardzo daleko. /latarnia morska/

 

Nad morzem ta łódź

to jest miejsce pracy.

Na połów ryb tą łodzią

ruszają rybacy. /kuter rybacki/

 

5.Zapraszam na film : Krajobraz nadmorski

https://youtu.be/7_i6gz6I-Bo

 

- Co to są wydmy ?

- Jakie spotkamy zwierzęta ?

- Jakie są plaże , klify ?

 

6.Zadania w kartach pracy :

5 latki – KP nr 4 , s 23 – pokoloruj tyle obrazków w każdym rzędzie , ile wskazuje liczba z lewej strony . Dorysowywanie brakujących elementów obrazków – usprawnianie percepcji wzrokowej i grafomotoryki  dzieci . S24- odszukaj 6 elementów , które nie pasują do obrazka , i otocz je pętlami .Kolorowanie właściwej kostki domina.

 

6 latki – KP nr 4 , s 26 – w każdym szeregu pokoloruj wskazaną liczbę elementów . Zacznij kolorowanie od lewej strony .Zaprowadź statek do portu . Połącz kropki według wzoru .

s. 27- przyjrzyj się ilustracji . Odszukaj elementy wskazane na dole strony , policz je i wpisz odpowiednie liczby . Narysuj po śladzie żaglówkę i fale . Pokoloruj obrazek .

s. 28- Opowiedz .co widzisz na ilustracji . Potnij ją wzdłuż linii , złóż ponownie elementy i naklej na czystą kartkę .

s. 29 – Przyjrzyj się tabelkom . Powiedz , co udało ci się zaobserwować . Umieść nalepki zgodnie z odczytaną zasadą .

Czytanka – przeczytaj tekst „ Wyprawa Supełka na Hawaje”.

 

Starszaki dzisiaj trochę więcej zadań w książeczce , ze względu  na to , że mamy krótki tydzień  3 dni pracy a później wypoczywamy na długim weekendzie .

 

„Puchatki” czas na odpoczynek .

Życzę Wam i Waszym rodzicom miłego odpoczynku w gronie rodzinnym .

Pozdrawiam

 

 


 

Tematyka kompleksowa :   Wakacje tuż , tuż …

 

9.06.2020. – wtorek

 

Temat dnia :  Nad jeziorem

 

  1. Dzień dobry czas n poranna  gimnastykę  - Kids Yoga with Bari Koral: "Fly Like a Butterfly" by Radiant Child Yoga & Bari Koral

https://youtu.be/oYI0TPJOuGk

 

2.“Mieszkańcy  jeziora” – rozwiązywanie zagadek -  rodzic  recytuje zagadki a dzieci rysują  rozwiązania .

 

Któż to mieszka w jeziorze: mała albo duża,

Ma ogonek, płetwy, nie chce się wynurzać. (ryba)

Cztery płaskie łapki, zielony mundurek,

Mówi „Re, re, kum, kum…”, na muchy poluje. (żaba)

 

Nosi dom na plecach, chociaż jest malutki,

Ma rogi na głowie, chociaż są króciutkie,

Jak się w muszli schowa, będzie miał sen błogi,

Jak chcesz go zawołać – daj sera w pierogi. (ślimak)

 

Ma pancerz, choć to nie rycerz.

Ma szczypce, choć to nie kowal.

Zawsze chodzi wiecie jak? Wspak! (rak)

 

 

Dzieci po narysowaniu zwierząt przeprowadzają analizę głoskową ich nazw. Pod

każdym obrazkiem rysują tyle kółek, ile jest głosek w nazwie.

Starszaki i średniaki , które już świetnie sobie radzą  podpisują drukowanym literami .

 

 

3.Zapraszam na film Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 10 - Jezioro

https://youtu.be/kW0v7yvcLZA

 

Rozmowa na temat filmu :

- Gdzie wybrał się Skrzat Borówka?

- Jakie ptaki można spotkać nad jeziorem ?

- Jakie ryby mieszkają w jeziorze ?

- Jak nazywa się dom bobra ?

 

 

4.„Pak i rybki” – zabawa matematyczna.

 

. Dzieci  mają przed sobą kartkę papieru czy  talerzyk papierowy, na którym kładą  odliczone fasolki (każde dziecko ma ich 10 lub więcej    , fasolki lub inne małe zabawki ) oraz prostokąty z okienkami (z W). Dzieci wykonują polecenia

 

Rodzic  : Połóż fasolki tak, by je było łatwo policzyć. Przeliczcie je od lewej do prawej.

Przeliczcie je od prawej do lewej. Następnie R . tworzy zadania-opowiadania, np.:

 

Pak siedział nad jeziorem. Nagle przypłynęły dwie rybki, potem przypłynęły jeszcze

trzy. Połóż tyle fasolek, ile przypłynęło ryb najpierw, a potem dołóżcie tyle fasolek,

ile ryb przypłynęło później. Ile było razem ryb? Do tych ryb za chwilę przypłynęły

jeszcze trzy ryby. Ile ryb razem widział Pak? Następnie odpłynęły dwie ryby. Ile ryb

teraz widział Pak?

Supełek widział żaglówki . Było ich 6 , potem dopłynęły jeszcze 3 . Ile żaglówek widział Supełek?

W ten sposób R. tworzy opowiadanie na dodawanie, a potem

na odejmowanie. Dzieci wykonują obliczenia za pomocą fasolek.

 

5.Zadania w kartach pracy :

 

5 latki – KP nr 4 , s22 – naklejanie nalepek w określonych miejscach , rozwijanie wiedzy przyrodniczej , poszerzenie słownika czynnego dzieci ( słowo perkoz ), doskonalenie umiejętności rozróżniania kierunków i posługiwania się pojęciami : obok, nad , na , w. Wyszukiwanie kolorowanie figur , z których Pak zbudował łódkę .

 

6 latki- Kp nr 4 , s 25- Przyjrzyj się ilustracji .Odszukaj na niej elementy pokazane  na dole strony i je policz . Zapisz ich liczbę cyframi .Odszukaj elementy z których jest zbudowana  żaglówka i je pokoloruj .

Czytanka – str 77 Przeczytaj teks „Lubimy wakacje”

 

 

Miłego dnia.

 

 

Drogie „Puchatki’

 

Nasza koleżanka z grupy Łucja narysowała w domu  pięknego stwora .  

 

Mama Łucji posłała pracę na konkurs plastyczny  „Energetyczny Śmieszkowiec !

 

 do Galerii Sztuki Współczesnej  w Opolu .

 

Na konkurs wpłynęło: 244 prac .

 

Bardzo miło mi Was poinformować – praca Łucji została zauważona  a wręcz nagrodzona !!!


 

II miejsce : Łucja Długosz, 6 lat za pracę pt. „Pustynek”
Publiczne Przedszkole w Zawadzie

 

„Za urzekające operowanie linią i kolorem. Połączenie dwóch charakterów Śmieszkowca   a także olbrzymią dawkę pozytywnej energii.”

 

Gratulujemy Łucji bardzo serdecznie . Brawo , cudowna praca .

 Łucja jesteśmy bardzo dumni z Twojego sukcesu !!!

Zdjęcie pracy Łucji znajduje się w naszej  ostatniej przedszkolnej galerii „ Mój przyjaciel”

Przesyłam   link :

 

https://galeriaopole.pl/wyniki-konkursu-plastycznego-/

 

 

Drogie „Puchatki” zapraszam Was do częstego rysowania , kolorowania ,malowania , rozwijania swoich zdolności plastycznych . Naprawdę warto !!!

 

 

 


Tematyka kompleksowa :   Wakacje tuż –tuż …

 

8.06.2020. – poniedziałek

Temat dnia :  W górach .

 

 

1.Zabawa ruchowa  Eşli  Beden Ritim Çalışması 6 Yaş | King Wenceslas

https://youtu.be/RPEmTh2YncI

 

2.Słuchanie wiersza B Formy „ Co to jest krajobraz”

 

„Co to jest krajobraz”

Bożena Forma

 

To widok pól zbożem pokrytych,

 zielonych łąk dookoła.

To szczyty wysokie, skaliste

i gładkie tafle jeziora.

 

To morza wzburzone fale,

plaże piaszczyste, szerokie.

 Pagórki pokryte lasami,

szumiące rzeki głębokie.

 

3. „Górskie krajobrazy”- rozmowa  z dziećmi  na temat wiersza :

- Co to jest krajobraz?

- Jakie znasz krajobrazy ?

 

4. Oglądanie filmu „Odkryj Polskę”.

Zapraszam na film . Jakie krajobrazy zostały przedstawione na filmie , może rozpoznasz jakie miasta zostały pokazane w filmie  ?

Odkryj Polskę / Explore Poland

 

https://youtu.be/YCelkqmkxMs

 

5. Rozmowa na temat filmu :

- jakie krajobrazy widzieliśmy na filmie ?

-który z nich to krajobraz górski ?

- Po czym poznamy , że na pewno jesteśmy w górach ? ( wysokie góry , specyficzna mowa- gwara ,na targach ludzie w strojach góralskich sprzedają sery owcze , wyroby z wełny ).

- Jak nazywamy potocznie mieszkańców gór ? (góral , góralka ,baca –gospodarz)

- Jak nazywa się łąka w górach ?( hala)

- Jak nazywa się wędzony ser owczy ? ( oscypek)

-W jaki sposób można w górach spędzić wakacje , co można robić ?

- Jakie zwierzęta można spotkać w czasie górskich wędrówek ? ( kozica , świstak , niedźwiedź brunatny )

 

6.Praca w kartach pracy :

5 latki – KP nr 4 , s21- Wytnij obrazki i ułóż we właściwej kolejności .Opowiedz historyjkę . Spróbuj zmienić kolejność obrazków i opowiedz historyjkę od końca .

 

6 latki – KP nr 4 s.24- „Sokole oko”- odszukaj takie same elementy .

Czytanka s 74 - Wysłuchaj wiersza zagadki i powiedz o czym opowiada . Wyszukaj w tekście wszystkie litery H, h i zaznacz je na niebiesko. Przeczytaj tekst pod obrazkami . Kogo poznał Supełek podczas swoich podróży ?  s.76 –Podaj nazwy przedmiotów na obrazkach . pierwszą literę każdej nazwy nalep w okienkach . Odczytaj powstały wyraz.

 

7. Na koniec zapraszam na film edukacyjny – jak prawidłowo przygotować się górskich  wędrówek .

Film składa się z kilku części , polecam

Górska wędrówka z Zosią i Kubą: 1 - Zaczynamy!

https://youtu.be/AWw44eNr7vc

 

cześć  2 – Jak się ubrać  ?   https://youtu.be/A7G3ETe1-eY

część 3 – Co włożyć do plecaka ?  https://youtu.be/G33gIXWLK1Y

część 5 - Nie chcemy się zgubić  - https://youtu.be/rtFQteLV3sI

 

Starszaki przypominam codzienne zajęcia w domu   obowiązkowe !!!        

 Obowiązkowo  pracujemy w kartach pracy ,  utrwalamy litery , cyfry , liczymy ,   czytamy sylaby , wyrazy , zdania w naszej książce do czytania  – już niedługo szkoła !!!

Bardzo proszę rodziców  6 latków  o krótką informację na temat pracy z dzieckiem w domu , jak dzieci radzą sobie z czytaniem , czy utrwaliły już wszystkie litery . Proszę   o przesłanie kilku kart pracy   z naszych książeczek  wykonanych przez dzieci na adres :

jagodappzawada@gmail .com

 

Bardzo dziękuję jeszcze raz tym rodzicom , którzy systematycznie raz w tygodniu przesyłają do mnie informacje na temat dzieci i bardzo systematycznie pracują w domu z dziećmi .

Jadwiga Puzio

Miłego dnia .

 

 



Tematyka kompleksowa :   Dzień dziecka

 

5.06.2020. – piątek

Temat dnia :  Umiem liczyć .

 

1.Poranna zabawa ruchowa  - Marcha Radetzky

https://youtu.be/rU5YX1J0XMQ

 

2.Słuchanie  wiersza   „ Już dużo wiem

 

Nie jestem małym szkrabem,

Nie jestem też berbeciem,

Bo dziecko w moim wieku

Już dużo wie o świecie.

 

 

Zapytaj , o co zechcesz.

Usłyszysz wnet odpowiedź.

To wcale nie przechwałki ,

Gdy ktoś maolej w głowie.

 

Umiem liczyć jeden , dwa ,

I litery dobrze znam. .

Słyszę głoski : u, i , e.

W grupie chętnie bawię się .

 

 

Pytają mnie zabawki ,

Czy jeszcze o nich myślę.

A ja im odpowiadam :

- No jasne ,oczywiście!

 

I chociaż coraz częściej

Zaglądam do książeczek ,

Moimi przyjaciółmi

Na pewno wciąż będziecie .

 

 

Rozmowa na temat wiersza:

- O kim jest wiersz?

- Jak myślisz w jakim wieku jest chłopczyk lub dziewczynka?

- Co potrafi dziecko ? A Ty ?

 

 

3.Zabawy dydaktyczne :

 

 

K-O-T ,   L-O-D-Y-   ,R-Y-B-A     F-O-T-E-L,     W-A-G-A ,     -P-A-R-A-S-O-L

 

Do zabawy przygotowujemy drobne zabawki lub kredki -10 sztuk , koszyczek , lub pudełko .

Włóż do pudełka 2 kredki , dołóż jeszcze dwie .Policz , ile masz razem .

Zabawę można powtórzyć kilka razy , uwzględniając czynność dokładania i odkładania w zakresie dziesięciu .

 

Na koniec układamy zabawki jeden obok drugiego , podają ich nazwy i mówią , który z kolei jest dany przedmiot.

 

 

  1. Zadania w kartach pracy :

 

5 latki –doprowadź dzieci do  ich  domów , kolorowanie domków takich samych jak domek Paka . Rysuj w tunelu 20* .

 

 

6 latki –kP nr 4 , s22- narysuj po śladzie znak odejmowania , policz elementy na obrazkach i uzupełnij działania wg wzoru .

Książka do czytania-str 73 –przeczytaj tekst , odpowiedz na pytania . Pod obrazkami nalep właściwe podpisy . str 80 –81uzupełnij diagramy .

 

Miłego weekendu   .

 


 

Tematyka kompleksowa :   Dzień dziecka

4.06.2020. – czwartek

 

Temat dnia :  Dzieci na świecie.

 

1. Poranna zabawa ruchowa  -Muzyczny STOP

https://www.youtube.com/watch?v=dqk_ngIzI

2. Słuchanie opowiadania .

Nowa dziewczynka

Olga Masiuk

Supełek i Pak przyszli pierwsi do przedszkola i usiedli na dywanie, czekając aż nadejdą pozostałe dzieci. Nagle Supełek szturchnął w ramię Paka:

– Patrz! – i kazał mu spojrzeć w kierunku drzwi, przez które weszła właśnie dziewczynka z jakąś kobietą. Pani podeszła do nich i zaczęły rozmawiać. Dziew­czynka odsunęła się nieco i nieśmiało rozglądała się wokół.

– Ale jest opalona, co? – zwrócił się Supełek do Paka.

– Jesteś niemądry. Ona ma taką skórę – pouczył Supełka Pak.

– Jak to? Taką brązową? – zdziwił się Supełek. – Takiej nie widziałem.

– A ty jakiego masz koloru? – zapytał Pak.

– No… niebieską.

– Właśnie – odpowiedział Pak. – Nie taka znowu częsta. A ja mam żółtą. Też wyglądamy inaczej niż większość dzieci w przedszkolu.

Supełek spojrzał uważnie na swoje łapki. Rzeczywiście. Nigdy się nad tym nie zastanawiał. Tymczasem dziewczynka przyglądała się dzieciom wchodzącym do sali. Kobieta, która rozmawiała z Panią, podeszła do niej, pocałowała ją w policzek i pomachała ręką. Widać było, że dziewczynka chciała wykonać krok, żeby pójść za kobietą, ale wzięła głęboki oddech i została na miejscu.

W powietrzu zawisło jakieś napięcie, bo wszystkie dzieci bez słowa usiadły na dywanie i przyglądały się tej nowej. Ona zaś, łapiąc ich spojrzenia, czuła się chyba nieco przerażona. Na szczęście Pani wzięła ją za rękę i przyprowadziła

do dzieci.

– To jest Mia – powiedziała Pani.

– Cześć – Blue wstała i wyciągnęła rękę.

Mia z uśmiechem uścisnęła dłoń i z pewnym trudem powtórzyła: „Część”.

– Mia bardzo słabo mówi po polsku. Jest w Polsce od niedawna. Mówi trochę po angielsku.

– Ja też mówię po angielsku – ucieszył się Staś. – Hał ju du du? – Zapytał.

– Hau hau – to nie po angielsku – skrzywiła się Marysia.

Wszystkie dzieci wybuchnęły śmiechem. Mia, widząc, że wszyscy się śmieją, także się uśmiechnęła.

– Widzicie – powiedziała Pani – udało nam się porozumieć. Spróbujmy się teraz przedstawić. I dzieciaki wymieniały swoje imiona, a Mia próbowała je po­wtarzać.

– Jestem Supełek – powiedział Supełek i wyciągnął w stronę Mii niebieską łapkę.

Mia chętnie ją uścisnęła i powiedziała:

– Upeł.

– Nie. Nie supeł, ponieważ jestem jeszcze mały. SU – PE – ŁEK.

– Supełek – powtórzyła w dużym skupieniu Mia.

– Już chciałbym, żeby znała tyle słów, żebym mógł ją zapytać, skąd jest i co lubi. Szkoda, że się nie uczę angielskiego – westchnął Supełek.

– Widzisz, może teraz zechcesz dołączyć na zajęcia z innymi – powiedziała Pani. – Mia mogłaby ci wtedy powiedzieć wszystko o sobie.

– Teraz ja – Pak odsunął Supełka – Jestem Pak – przedstawił się i wykonał  elegancki ukłon.

– Pak – powtórzyła bardzo wyraźnie Mia.

– Póki co musimy opracować jakiś system porozumiewania się – powiedziała Blue.

– I szybkiego uczenia Mii nowych słów – dodał Staś.

– Potem się nad tym zastanowimy – zawołała Marysia. – Chodźcie teraz po­grać w piłkę. Możemy iść na plac? – zapytała Panią.

– Chodźmy – odpowiedziała Pani.

– Idziemy grać w piłkę – zwróciła się do Mii Marysia, wskazując na gumową kulę, którą Jacek już trzymał.

Mia pokiwała głową.

Na przedszkolnym placu było bardzo przyjemnie. Słońce prażyło już lekko. Dzieci rozdzieliły się na dwie drużyny. Mia trafiła do drużyny Supełka, Blue i Marysi. Jacek stanął na bramce. Piłka turlała się szybko po boisku to w jedną, to w drugą stronę. Wciąż jednak nie było bramki. W końcu potoczyła się pod nogi Supełka. Nie wypuszczając piłki, Supełek przedarł się przez pole przeciwnika. Metr przed bramką zwolnił. Był otoczony przez dzieci z drużyny przeciwnej. Nagle zobaczył, że Mia macha do niego ręką. Skierował w jej stronę piłkę, która przeleciała między nogami kolegów. Mia odebrała ją i mocnym kopnięciem  posłała prosto do bramki.

– Goool!!! – wykrzyknęła Blue.

– Goool! – wrzasnął Supełek.

– Goool! – zawołała Mia.

I wszyscy zawodnicy zwycięskiej drużyny rzucili się sobie na szyję.

– Czasem nie trzeba znać zbyt wielu słów, żeby strzelić komuś bramkę – wes­tchnął Pak, który był w przegranej drużynie.

 

3.Rozmowa z dziećmi na temat opowiadania :

 

-Kto zjawił się w przedszkolu ?

- Jak wyglądała nowa dziewczynka ?

-Jak miała na imię nowa dziewczynka ?

-Jaki kłopot miały dzieci ?

- jak zachowały się dzieci w stosunku do nowej koleżanki ?

-Jak myślicie , czy z każdym człowiekiem można się porozumieć?

 

4.Tropimy głoskę H- dzieci wyszukują w domu przedmioty , zwierzęta , rośliny , których nazwa zaczyna się głoską h .

 

5. „H jak hamak” – zabawa dydaktyczna; wprowadzenie litery h, H z wykorzysta­niem  kart pracy .

 

Wakacyjna to huśtawka,

obozowy hit harcerzy.

Hulaj dusza – można chrapać,

niech spróbuje, kto nie wierzy.

Huśtał się w nim bez wahania,

hardy Hubert, a tymczasem,

wpadł huragan, zachwiał drzewem,

druh na ziemię spadł z hałasem. /hamak/

 

 

5 latki KP nr 4 , s .20-  - czytanie globalne , wyraz podstawowy : hamak . Dzielenie na sylaby nazw obrazków , oraz kolorowanie ramek wokół tych przedmiotów , których nazwy zaczynają się głoską h .

Zaprowadź dzieci do właściwych domów .

 

6latek –kP nr 4 , s. 19-przeczytaj sylaby , wyrazy z nową literą .Rozwiąż rebusy .Wyszukaj litery h, H- zaznacz je na niebiesko. Ozdób  litery H, h wg  własnego pomysłu .Otocz pętlami we wskazanym kolorze takie same litery .Napisz litery po śladzie .

 

Miłego dnia .

 


 

Tematyka kompleksowa :   Dzień dziecka

3.06.2020. – środa

 

Temat dnia :  Prawa dziecka.

 

1.Poranna zabawa umuzykalniająca z obuwiem.

https://youtu.be/SDPUxHRFJts

 

2 . Zaczniemy dzisiaj od wysłuchania wiersza o prawach dziecka: Jarosława Poloczka „Mam prawo do"

 

Mam prawo do życia, do bycia, do chcenia.

Mam prawo do miłości, radości i tworzenia.

Mam prawo do nauki, wiedzy i wiary.

Mam prawo do marzeń, do snu i zabawy.

Mam prawo do chleba, ubrania, pokoju.

Mam prawo do gniewu i złego nastroju.

To wszystko jest takie poważne, dorosłe,

powiem to jak dziecko, zwyczajnie,

najprościej.

Chcę się bawić w piaskownicy,

dom zbudować dla dżdżownicy.

Z kolegami w piłkę grać i niczego się nie bać.

Latem lizać zimne lody,

stać na deszczu dla ochłody.

Chcę, na łące zrywać kwiaty

i przytulać się do taty.

Zimą toczyć śnieżne kule.

Chcę, by mi czytano bajkę,

o kocie, co palił fajkę.

Chcę też domek mieć na drzewie

i co jeszcze chcę mieć, nie wiem.

Ale jedno wiem na pewno, to chcę mieć:

bez wojen, głodu i bicia,

bez strachu, smutku i łez.

 

3. Rozmowa na temat wiersza :

 - Jakie prawa mają dzieci? –

Co chce robić bohater wiersza? –

 Jak żegna się z nami autor wiersza?

 

4. Zadania w kartach pracy :

5 latki – KP , s17 – Powiedz , co przedstawiają rysunki umieszczone  z prawej strony kartki . Wyszukaj je na dużym obrazku. Przyjrzyj się obrazkom w ramkach . W każdej ramce skreśl to , co nie pasuje do pozostałych obrazków. S. 18-  przyjrzyj się uważnie postaci Indianina z lewej strony . Pokoloruj postać z prawej strony zgodnie z podanym wzorem .

 

6 latki -Kp nr 4 s 20 –opowiedz co widzisz na obrazkach . Przeczytaj napis na górze strony . Wytnij podpisy z dołu strony i przyklej pod tymi obrazkami , do których według ciebie pasują . s.21 – pokoloruj obrazki . Ułóż z nalepek imiona dzieci według wzoru .Odczytaj imiona dzieci .s. 23 –Przyjrzyj się górnemu obrazkowi . Pokoloruj dolny rysunek zgodnie z podanym  kodem .W każdym zbiorze skreśl element , który nie  pasuje do reszty .                                                                                                                               .                                                                                                                                                                                                    Paluszkowe zabawy –zabawy grafomotoryczne Pil 72

 

5.Na koniec  zapraszam was na  zajęcia  muzyczne i w ten właśnie sposób zakończymy nasze dzisiejsze spotkanie

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

 

Pozdrawiam Was

 


Tematyka kompleksowa :   Dzień dziecka

 

2.06.2020. – wtorek

 

Temat dnia :  Mój   przyjaciel.

 

Cele :

- „Zostań moim przyjacielem”- rozmowa na temat treści wiersza  – rozwijanie koncentracji uwagi

- rozwijanie umiejętności twórczych, sprawności manualnej – „Mój przyjaciel”

- rozwijanie muzykalności dzieci poprzez śpiewanie piosenek

 

 

 

  1. Dzień dobry – czas na poranną  zabawę  - RÓWNOWAGA –

https://youtu.be/ozI7YcVASgo

 

 

  1. Zostań moim przyjacielem” – rozmowa z dziećmi na temat wiersza Elizy Rozdoby.

 

„Zostań moim przyjacielem”

 

Zostań moim przyjacielem

 i na co dzień i w niedzielę,

 ja dla ciebie wszystko zrobię,

nawet deser oddam tobie

 i czerwony wóz strażacki,

 stare klocki, brata znaczki

 i książeczkę z naklejkami,

 siostry pudło z zabawkami

 i jej ulubione lale

i nie będzie mi żal wcale...

 Zostań moim przyjacielem,

dam ci dwie drożdżówki z serem

 i kawałek czekolady,

co już zjeść nie dałem rady,

 i w kieszeni spodni noszę,

zgódź się, zgódź, tak ładnie proszę! 

Dam ci nawet jeden grosik,

co na szczęście możesz nosić...

Wszystkim z tobą się podzielę!

 Zostań moim przyjacielem!

 

Dzieci odpowiadają na pytania :

- Kogo możemy nazwać przyjacielem?

-Dlaczego warto jest mieć przyjaciela?

-Kto może być naszym przyjacielem?

- Co wy bylibyście w stanie zrobić dla swojego przyjaciela?

- Gdzie możemy znaleźć przyjaciela?

 

  1. Osłuchanie z piosenką „Jesteśmy dziećmi” - śpiewające Brzdące

 

https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ

 

 

Słowa piosenki :

 

Czy jesteś z Afryki , czy też z Ameryki

Nie jest ważne gdzie mieszkamy ,

bo jesteśmy tacy sami .

 

 

 

Jesteśmy dziećmi chcemy miłości

Jesteśmy dziećmi chcemy radości

Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

 

Czy mówisz po Polsku , czy też po Japońsku

Wszyscy dobrze rozumiemy czego tak naprawdę chcemy .

 

Jesteśmy dziećmi chcemy miłości

Jesteśmy dziećmi chcemy radości

Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas./x2

 

 

  1. „Mój przyjaciel”- zabawa plastyczna , malowanie farbami , kredkami .

 

Zamykamy na chwilę oczy i przypominamy sobie jak wygląda mój najlepszy kolega , koleżanka , przyjaciel , przyjaciółka , za którym bardzo tęsknię , bo nie mogę się z nim spotkać , bawić .Zapraszam do rysowania portretu przyjaciela , przyjaciółki.

 

Kochani czekam na Wasze piękne prace . Bardzo się cieszę , że bardzo aktywnie , pięknie pracują : Anastazja , Maks , Piotruś , Szymon – dostaję zdjęcia , za co bardzo dziękuję . Bardzo mi smutno , że nie mam wieści od pozostałych dzieci .

 

Proszę o zdjęcia , krótkie informacje jak pracujecie w domu

 

Pani Jagoda

jagodappzawada@gmail.com

 

 

Miłego dnia .


 

 

Tematyka kompleksowa :   Dzień dziecka

 

 

1.06.2020. – poniedziałek

Temat dnia :  Dzieci na świecie.

 

Cele :

- „Dzieci świata”- rozmowa na temat treści wiersza  – rozwijanie koncentracji uwagi

- rozwijanie umiejętności twórczych – „Indiański pióropusz”

- rozwijanie muzykalności dzieci poprzez śpiewanie piosenek

 

 

Dziś Światowy Dzień Dziecka


Z tej okazji życzę  Wam drogie przedszkolaki

dużo uśmiechu, radości,

głowy pełnej szalonych pomysłów  na coraz to nowe zabawy .

Kolorowych snów...
Uśmiechu od ucha do ucha...
Pięknych bajek na dobranoc...
Własnego pieska i kotka...
Co dzień nowych przygód...
Butów siedmiomilowych...
Gwiazdki z nieba...

 

 

 

1.Czas na poranną  zabawę  - Fruziaki - Gimnastyka Fruzi

https://youtu.be/47jquUszRas

 

 

2.Dzieci świata – słuchanie wiersza W. Fabera czytanego przez  rodzica .

 

„Dzieci świata”

Wincenty Faber

 

W Afryce w szkole, na lekcji,

śmiała się dzieci gromada,

gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik, Eskimos,

też w szkole, w chłodnej Grenlandii,

nie uwierzył, że są na świecie

gorące pustynie i palmy.

Afryki ani Grenlandii

my także jak dotąd nie znamy,

a jednak wierzymy w lodowce,

w gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

 

 

Rozmowa na temat wiersza:

- Z czego śmiały się dzieci w Afryce ?

- Dlaczego te dzieci śmiały się ze śniegu?

- Z czego śmiały się dzieci w Grenlandii?

-  Dlaczego te dzieci śmiały się z gorącej pustyni i palm ?

- Jakie święto obchodzimy pierwszego czerwca ?

 

3.Zapraszam Was do oglądnięcia filmu o dzieciach mieszkających w różnych częściach świata .

 

Dzieci Świata - cykl reportaży Marzeny Figiel

https://youtu.be/lXXsAajTMw8

 

4. A teraz czas na  twórczą zabawę   „Indiański pióropusz”-

 

Pióropusz na karnawał

https://youtu.be/okRKZKEEd0A

 

Jak zrobić pióropusz

https://youtu.be/q0ErTQj7J7Y

 

składanki - Papierowy Pióropusz

https://youtu.be/CspzKhjKkbM

 

 

5.Pióropusz gotowy ? . Czas na indiańską zabawę przy piosence   „Dziś jesteśmy Indianami”

 

https://youtu.be/5zn1LE7etQg

 

Miłego dnia . Dobrej zabawy .